Najnowsze wpisy na Blogu

Wybaczcie dużo tekstu a mało obrazków. Nowoczesne trendy, czyli maksimum obrazków kosztem zawartości raczej mnie nie przekonują. Staroświecko wręcz, wolę skupić się na tym, co istotnie mogę powiedzieć (napisać), mając nadzieję, że moje przemyślenia czy uwagi, komuś poza mną mogą się przydać.

Wtorek, 2015-12-15 02:19:33. Kategorie: Vegas

Blokowanie ścieżki w Vegasie (Lock track in Vegas)

Zdarza mi się wrzucać na ścieżkę ujęcia do wykorzystania na później. Jednocześnie edytuję ścieżki używając funkcji autoripple. Oczywiście dzięki temu na ścieżce tymczasowych ujęć robi się zupełny bałagan. Zacząłem szukać informacji, czy da się po prostu blokować całą ścieżkę, coś jak jej wyłączanie (mute). Nie znalazłem, więc trzeba było to jakość obejść :)

Czytaj więcej....
Czwartek, 2014-05-01 10:56:48. Kategorie: Vegas

Synchronizacja kamer z użyciem TC

Ktoś zapytał mnie, jak synchronizuję wideo z kilku kamer, więc zamiast po raz kolejny zdzierać litery na klawiaturze i robić jakieś screenshoty z opisami, popełniłem taki miniporadniczek.

Czytaj więcej....
Poniedziałek, 2013-11-25 12:45:22. Kategorie: Vegas

Automatyczne usuwanie przerw cz. 2

Znalazłem czas na pogrzebanie w API Vegasa, by znaleźć parę przydatnych nazw obiektów i metod. Efekt jest więcej, niż zadowalający. Od teraz skrypt działa w ramach zwykłego zaznaczenia na osi czasu i tylko dla zaznaczonych ścieżek.

Czytaj więcej....
Środa, 2013-11-20 16:30:13. Kategorie: Vegas

Automatyczne usuwanie przerw w Vegasie

Ostatnio sporo montuję korzystając z importowania plików z kodem czasowym. Niezwykle przydatny patent, nawet dla tylko jednej kamery + rejestrator. Zabawa jest jeszcze fajniejsza, kiedy kamer i rejestratorów jest więcej :) Jednak są momenty, gdy pracuje tylko jedna kamera a po imporcie mamy na timeline wiele dziur.

Nie jest to zresztą jedyny sposób na wiele dziur między klipami - ja akurat w tym momencie najczęściej mam je z tego właśnie powodu. Tak czy inaczej, dziur chcemy się pozbyć w maksymalnie uproszczony sposób.

Z pomocą przychodzi nam możliwość dodawania skryptów.

Czytaj więcej....